sábado, 13 de abril de 2013

SOPA ANTICÀNCER

      Aquesta setmana vaig passar per l'herboristeria i em vaig fer amb un llibre que em va semblar, d'entrada, curiós i interessant. És un llibre que s'ha fet popular entre els aficionats a les dietes curatives, especialment als EEUU però també a Europa, i ha generat tot un corrent de seguidors. La milagrosa dieta del ph (no té traducció al català), de Robert O. Youn i Shelley Redford Young, publicat per Ediciones Obelisco és un llibre que proposa una dieta d'aliments que alcalinitzen la sang per tal de recuperar la salut.
      He de confessar que jo no seguisc cap dieta especifica a l'hora de menjar, sobretot perquè la majoria són molt estrictes i turmenten el paladar però sí que m'agrada estar informada sobre els efectes de la nutrició sobre la salut i, de tant en tant, incorpore aliments o canvie hàbits per millorar el meu estat general.
      D'aquest llibre en concret m'ha cridat l'atenció una sopa que, segons els autors, té un alt potencial anticancerígen. En realitat, les qualitats anticancerígenes dels diversos tipus de col ja són ben conegudes entre els amants de la cuina vegetariana. Considere que tampoc es perd res de tastar-la.
      Ací us passe la recepta:
      
      SOPA ANTICÀNCER
      Per a 2 persones
      - 2 cullerades soperes de carvi o comí de prat (alcaravea en castellà. Carum carvi)
      - 2 tiges de bròquil
      - 2 rodanxes de col i altres 2 de col lombarda
      - 2 safanòries
      - 2 cebes tendres tallades
      - 2 tasses d'aigua calenta
      - sals integrals pures, al gust (sals de l'Himalaia o mar Celta)
      - 3 cullerades soperes de fenoll fresc
      - 1 pebre roig tallat a rodanxes

      Deixeu el comí de prat en remulla durant 24 hores abans d'usar-lo i elimineu el líquid. Introduiu les rametes de bròquil tallades menudes i les tiges a rodanxes fines en una cassola d'aigua. Talla la col i les safanories també menudes i tira-les a la cassola. Afegeix el comí de prat. Tapa i cou 5 minuts, sala-ho i aboca el guarniment de fenoll i el pebre. Ja pots emplatar.
      Els ingredients han de quedar bastant crus per a no perdre les propietats.
       Bon apetit i millor salut.

1 comentario:

  1. Hi ha de tot aquí, ara fins i tot receptes de cuina saludable.
    S'haurà de provar aquesta sopa!

    ResponderEliminar