jueves, 20 de diciembre de 2012

PER NADAL REGALEM POEMES ALS MENUTS DE CASA

     La meua filla Isabel mai no se'n va a dormir sense un poema. De més menuda li'l llegia jo i el comentàvem després, ara és ella qui el llegeix, tot i que de vegades em demana que el repetisca per poder escoltar-lo en la meua veu. Els comentaris amb el temps s'han tornat més sucosos i les preguntes més agosarades. Ens emboliquem plegades tractant d'interpretar allò que diuen els versos. L'experiència va donant fruïts, que es posen de manifest en el seu vocabulari i també en els seus hàbits. Últimament, quan acudisc a la seua habitació per ajudar-la a ficar-se al llit, la sorprenc amb un llibre entre mans. No de poesia, que espera a compartir-lo amb mi, sinó amb llibres de prosa (li encanten els de princeses) que llegeix àvidament.
     L'experiència em sembla del tot positiva i us recomane que l'apliqueu. Les criatures fan a gust qualsevol cosa si els pares participen amb il·lusió. Comenceu aquestes festes de Nadal. Hi ha moltíssims llibres de poesia que us agradaran tant a vosaltres com a ells. Us propose unes lectures per començar, de dos autors ben valencians que tots coneixeu: Vicent Andrés Estellés i Irene Verdú.

     La vida contada a un nen del veïnat és un recull de poemes on podem trobar l'Estellés més tendre, ficat en jocs, admirat de la lluna i els ocells, compromés amb una rosa de paper i desitjós de compartir el cor i de cantar l'amor i la terra. Un goig per a lectors de totes les edats. Els poemes són clars com l'aigua i, tanmateix, tindreu desig de rellegir-los moltes vegades per assadollar-vos de la seua veu, que a mi em sembla com si fos la veu del meu avi, del meu carrer, del meu poble, dels bancals que treballa mon pare, una veu que porte a dins des de la infantesa i que amb Estellés ressona diàfana, alta i molt molt bella.
     Ara va d'animals és un dels molts poemaris que Irene Verdú fa amb una gràcia que regalla com una font. Presenta tot d'animals entranyables en situacions quotidianes o domèstiques que s'apropen al món dels infants. Un ocellet que piula la mareta demanant menjar, una gateta que busca llepolies, un ratolí que guarda les dentetes, poltres que fan cabrioles o gossets que juguen amb el fanc. Les criatures es veuran reflectides en les històries d'aquests animalets i els prendran estima. Un altre poemari molt bonic d'Irene es diu:   

Poemes al jardí. Els animals continuen sent protagonistes, tot i que aquesta vegada més que animals són animalons: marietes, caragols, granotes, tots ells encantadors. I les il·lustracions de Noèlia Conca són molt atractives.
Poseu aquests llibres a l'abast dels vostres fills i ja em contareu.
Molts petons i bon Nadal.



1 comentario:

  1. El meu fill ja és gran, però de segur que li haurien agradat aquests llibres. Espero que els que tenen menuts a casa et facin cas.

    ResponderEliminar